REPORT RALLYE ŠUMAVA No.4: 2. místo v kategorii 7 a celkové zhodnocení soutěže

01.května 2016 11:02

Jak jsme slíbily, tak jsme učinily. V 5 ráno v sobotu nám zazvonil budík a my (já a ségra Markéta), jsme vyrazily směr Klatovy. Přejezdy na téhle soutěži samy o sobě připomínají malý výlet, takže ranní servis jsme si odpustily a rovnou zamířily na RZ 7, která startovala něco po půl desáté ráno. Už cestou tam, se vše jevilo naprostosto báječně... Celý report naší dámské výpravy na rallye najdete v samostatném článku. Teď se podíváme na posádku Kovář - Belda, kterou náš portál podporuje, proto jedním z důvodu naší cesty, byl i reportáž právě s "naší" posádkou. 

 

Průběžně jsme informovali o tom, jak kluci cestují na závody, jak se jim vede při najíždění a to, že po první noční etapě jsou na první místě. Ráno vypadalo taktéž skvěle. Z prvního místa se do závodu nastupuje samozřejmě velmi příjemně. Na rozdíl od ostatních posádek, nemuseli kluci řešit vážnější večerní problémy s technikou a mohli klidně usnout. Co je večer, ráno nemusí být pravdou. Technika i nadále fungovala skvěle, ale hned na první RZ došlo k defektu, který v součtu vteřin dál druhé posádce skvělou možnost uklidnit svůj výkon a jistit si první pozici. 

 

My jsme kluky tedy poprvé viděly před startem do RZ 7 a samozřejmě bylo cítit zklamání z možná zbytečné chyby. Vždy, když se něco vyvrbí na RZ, to kromě zdržení s sebou nese i ztrátu koncentrace, závodního tempa. Na tratích se, ale mění situace každým okamžikem a rozhodně nebylo cítit, že RSK závody zahazuje. I nadále bylo třeba podávat nejlepší možné výkony v dalších zkouškách, kterých bylo dalších 6, tedy spousty kilometrů a nástrach. 

 

Po první zkoušce byla situace taková, že se kluci propadli za nově vedoucí posádku o více než 3 minuty na druhé místo průběžně. I v dalších zkouškách bylo vidět, že se začíná zrychlovat. RZ7 opět vyhrála posádka Dědic - Plachý a kluci na ně ztratily zhruba 14,5 vteřiny. Na rychlostní zkoušce 9 se pořadí promíchalo, protože ji vyhrála posádka Talaš - Pils, ale zároveň zde této posádce naskočila penalizace. Naši kluci v této zkoušce ztratili na první příčku 3,5 vteřiny. Sadu zkoušek 10, 11, 12 naše posádka dojela vždy na třetím místě ve třídě. 

 

V závěrečném součtu času tak výsledek RSK vynesl na celkovou druhou pozici v kategorii 7 se ztrátou 3:23 na vítěznou posádku Dědic - Plachý. Po všech posádkách, které ze startovního pole odstoupily z různých důvodů - technické závady, drobné nehody, se do cíle dostalo 59 posádek. 

 

Tohle byl však pouze náš pohled, proto jsem se na samotný průběh závodů zeptala přímo Davida Kováře - řidiče soutěžní Felicie. 

 

Davide, jak hodnotíš noční etapu závodu? 

 

Noční etapa byla celkem náročná. Potkali nás i malé technické problémy s alternátorem které nás vyvedly z koncentrace. Když není proud, není světlo a to jsme v noci zrovna potřebovali. O to víc nás, ale překvapilo, že jsme ji vyhráli. Nová sezona, nový spolujezdec a tak náročné podmínky noční Šumavy a skvělý výsledek, nás hodil do pohody a moc jsme se těšili na sobotu.

 

Poprvé s novým spolujezdcem, jaká byla komunikace? 

 

S Lukášem se známe už přes 10 let a byl to vlastně on, kdo mě přivedl k závodění když s kamarády jezdili místní pohár závodů do vrchu. Zkušenosti s navigováním má a sám je dobrým pilotem. Myslel jsem, že by to mohlo fungovat a nespletl jsem se. U seznamovacích jízd ani jednou nezaváhal a tak si mou důvěru získal už tam, při samotném závode je samozřejmě ještě co pilovat, ale celkově jsem spokojen a závody jsme si oba skvěle užili.

 

Co bylo příčinou defektu, který se na kole vytvořil?

 

Příčinou defektu byla moje jezdecká chyba. Při výjezdu z retardéru jsem trefil levým zadním kolem protikatovací patník, o který se prorazila pneumatika. Kolo bylo okamžitě prázdné, a protože do cíle RZ bylo ještě daleko, museli jsme kolo vyměnit. Výměnu kola jsme natrénovanou neměli. Neřekli jsme si ani slovo a kolo jsme vyměnili cca za 3.min, což není vůbec špatné.

 

Jak dlouho trvá, než se člověk dostane zpátky do koncentrace po nějakém zdržení na trati? 

 

Ráno jsme se těšili na souboj o udržení prvního místa a možná i ta euforie nás hnala hodně dopředu. Po defektu jsme byli oba zklamaní, rozhození a chyby na sebe nenechaly dlouho čekat. Ještě tu samou RZ jsme ke konci měli malou krizi, jen diky Lukašovi jsme nešli ven. Takže dopoledni sekce pro nás byla utrpením a nálada nebyla  nic moc. Po servisu jsme si vyrazili užít odpoledni sekci. A povedlo se! Opravdu hezky jsme se svezli, bylo vidět, že si Lukášem začínáme rozumět. Nakonec panovala velká spokojenost v celém týmu. Nepovedlo se vše tak, jak bychom chtěli, ale to je rally. Udělali jsme nějaké chyby, o kterých ale víme, že je umíme zlepšit. S Lukášem společně usedneme do auta na domací Bohemii a oba se už na tento podnik moc těšíme. Teď nás čekají dva závody s Evou Čihakovou, tak se těším na novou výzvu. Letošní sezóna je pro mne asi poslední, tak hlavní cíl je, užít si každý ujetý kilometr trati. Druhé místo ze Šumavy je fantastický výsledek, který jsme neočekávali. Chtel bych poděkovat všem, kteří nám s tímto startem pomohli.

 

Která zkouška se ti nejvíc líbila, která naopak? 

 

Mě se na Šumavské rally líbily všechny. Dokonce i městská, kterou jsme při najíždění označili jako tu nejhorší. Na konci této zkoušky byla část šotoliny a to já mám moc rád. Užívali jsme si všechny zkoušky. Byl to skvělý víkend. 

 

 Záběry ze všech RZ najdete ZDE.

 

Autor: Veronika Vošická Buráňová a David Kovář

 

Nejbližší akce

Zobrazit všechny akce

Odběr novinek

Reklama | Kontaktujte nás | Partneři projektu | Obchodní podmínky | Ceník inzerce

© Copyright 2013 - 2015 MotorSvět CZ, všechna práva vyhrazena N.O.S.
Facebook Twitter Nahlásit chybu Oblíbené Fotogalerie Kalendář akcí